2009年12月26日土曜日

最近ブログをアップする気力も時間もなくて超お久しぶりです。
社会人になって始めての日本の年末・・・こんなに忙しいとは・・・orz
しかも先日うっかり傘を持って出るのを忘れまして、帰り際に職場で誰も使っていないであろうビニール傘を拝借したのですが、歩いていると気づかないうちに頭がビチョビチョに・・・
穴があいていたんですね~そしてマンマと風邪をこじらせてしまいました。
早めに対処したので熱はそれほど出なかったのですが、喉をだいぶやられてしまいました。
一時期酒飲みのオッサン(もしくはオカマ)みたいな声になってしまいましたが、今はだいぶましになってます。(よかった・・・)

この前、仕事に行く前にまだ本調子ではなかったので薬局で風邪薬を買ってから行こうと思い、近所の大きなドラッグストアに行きました。
でも沢山種類がありすぎて、どの風邪薬が今の自分の状態に合っているのか解らなかったので、薬剤師のオジサンに訊いてみることにしました。
そしたらそのオジサンがとっても良い方で、「柑橘系の果物とか、栄養のあるご飯を沢山食べて、早くよくなってね!」と言ってくれ、しかも何故か沢山シャンプーの無料サンプルをくれました。w
一応、お風呂入ったんだけど・・・とちょっとパラノイド気味になりましたが、旅行のときなどに役立つので、ありがとう、薬剤師のおじさん。www

さて、最近風邪のせいでだる~い日々を過ごしている私ですが、そんなやる気が起きないときだからこそ沢山見てしまう映画にドラマ。
もう過ぎたけどクリスマスだし。

と、いうことで!!

バッドサンタ」(2003)をご紹介。

名前のとおり、悪いサンタが主役の映画。
マダオ(銀魂見てる人はわかるかな、この意味)なサンタが繰り広げるブラック・コメディーです。
アンジェリーナ・ジョリーの元夫、ビリー・ボブ・ソーントンがマダオなサンタなのですが、
もうぴったりですね。www
くたびれ具合といい、ひねくれ具合といい、自暴自棄な姿にゾクゾクしました。

と、まぁビリーの不良オヤジっプリはさて置き、あらすじ。
クリスマスのシーズンがやってくるたび、デパートでサンタの仕事をすると見せかけ、実は強盗が目当てのサンタ(ビリー)とエルフの二人組。
ひょんなことから太っちょでいじめられっこのボウヤと出会い、家のないサンタは純粋な子供の親切心を利用しボウヤの家に居候をし始めます。
ボウヤはサンタに相手にされていないのに、何故かなついてしまい、戸惑うサンタ・・・
ひねくれ者のサンタはだんだんとボウヤにも心を開き始めます。
しかし、(ある意味)季節労働者のサンタは同じ町には長居が出来ない身。
さっさと強盗を済ませて退散しなければいけませんが、さて、今回もうまく行くでしょうか??

この映画からは夢も希望もあんまり期待できませんが、思わずプッ!と笑ってしまうようなせりふもあったりでとっても面白いですよ!

てか、もうクリスマス終わったのにクリスマスっぽい映画紹介してもね・・・
お許しを!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Merry (belated) Christmas, everyone.
I hope you are all having wonderful holidays.

I don't know where to start with but yea, I caught a cold so that explains for not uploading the blog recently...
I'm feeling much better but my tonsils still hurt a bit.

A few weeks ago, I realised I had left my umbrella at home so I had to look for one at work.
Fortunately, I found one old umbrella hanging next to the changing room so I decided to take it.
However, that umbrella had a massive hole and it was too late when I realised it. My hair was all wet and cold.
Yea, that's how I caught a cold.

I went to get some meds for my sore throat and blocked nose the other day at the local drug store but they had lots of them so I had no idea which one was for my condition.
I went up to the desk and asked the middle aged pharmacist guy which one works the best for my condition.
He was very kind and helpfull and he even gave me a few free samples of shampoo... (why??well, it was very nice of him that he gave me some goodies but it slightly made me paranoid... I did wash my hair tho!!!!!)lol

I meant to recommend some good jolly Christmas films before Christmas but oh well... It's over now...
But you all should watch 'Bad Santa' (2003) just for a good laugh.
This film does not really give you right kind of jollity for Christmas but oh yes, I laughed a lot.
Santa in this film(Billy Bob Thornton) reminded me of MADAO from an anime series 'Gintama'.
MADAO is an abbreviation for people who are complete losers according to Gintama.

If any of you are sick in bed, you should watch Bad Santa and Gintama.
They will make you laugh and laugher is supposed to be good for sick people.lol